Moeten er internationale importheffingen betaald worden?

Bij zendingen binnen de Europese Unie worden er geen importheffingen gerekend. Bij zendingen buiten de Europese Unie wel, hoeveel dit is verschilt per land maar houd rekening met een paar procent van de factuur. Let op, deze kosten zullen wel door de klant gedragen moeten worden.

Waar kan ik de Time For Wood producten kopen?

Al onze producten zijn natuurlijk te koop via onze online-store. Daarbuiten hebben wij wereldwijd ongeveer 60 resellers die (een deel van) onze collectie verkopen. Ga naar onze winkelpagina om te kijken of er een reseller bij jou in de buurt zit!

Hoeveel verzendkosten rekenen jullie?

Binnen Europa is verzending vanuit ons naar de klant altijd gratis. Voor zendingen buiten Europa rekenen wij een kleine bijdrage. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk of een pakket door de brievenbus kan. Hieronder staan de tarieven voor (internationale) zendingen:

  • Europa: Gratis
  • Rest van de wereld, brievenbuspost (telefoon cases): 7.50 euro
  • Rest van de wereld, regulier pakket (houten zonnebrillen en houten horloges): 15 euro
Binnen hoeveel dagen wordt mijn bestelling bezorgd?

Als je de producten voor 16:00 uur bestelt, versturen wij ze dezelfde dag nog met de post. De pakketten worden vanuit Nederland gestuurd en hieronder staat een overzicht van binnen hoeveel dagen het pakket meestal bezorgd wordt per land/zone:

  • Nederland: 1 werkdag
  • België/Duitsland/Frankrijk: 1-3 werkdagen
  • Rest van Europa: 3-6 werkdagen
  • Rest van de wereld: ongeveer 2 weken (sterk afhankelijk van de douane)
Is hout als materiaal niet kwetsbaar?

Wij zijn houten producten gaan aanbieden, omdat we helemaal weg zijn van het hippe en trendy karakter van hout. Dit neemt niet weg dat natuurlijk materiaal, zoals hout, wat kwetsbaarder kan zijn dan andere materialen. Met normaal gebruik hoort dit geen problemen op te leveren maar er dient dus wel enigszins voorzichtig met de producten omgegaan te worden.

Zijn jullie producten waterbestendig?

Al onze producten zijn spatwaterdicht en geïmpregneerd (behandeld met een beschermingslaag) dus een paar druppels water of zweet kunnen geen kwaad. We kunnen het echter niet aanraden om onze producten aan veel water bloot te stellen, het blijft hout en kan beschadigd worden als het in contact komt met veel water.

Hoe duurzaam is jullie hout en het productieproces?

Onze producent, waar wij al drie jaar nauw mee samenwerken, haalt het hout voor onze producten uit de Zheijang provincie in het Oosten van China. Hier wordt gekapt volgens het principe ‘behoud van populatie’, wat inhoudt dat voor elke boom die gekapt wordt, een nieuwe geplaatst wordt.

Tevens werken onze leveranciers veel met bamboe, wat van zichzelf zeer duurzaam is: het is een soort die zeer snel groeit (tientallen centimeters per dag) en daardoor als grondstof in grote mate beschikbaar zonder dat dit ten koste gaat van de populatie.

Naast dit hebben wij ook een samenwerkingsverband gestart met Trees For The Future. Dit is een non-profit organisatie die wereldwijd bomen plant op de plekken waar ze het hardst nodig zijn. Wij hebben met hun afgesproken dat we voor elk verkocht product een donatie maken waarmee één boom wordt geplant! Je helpt dus niet alleen jezelf door een Time For Wood product te kopen maar doet meteen iets terug voor de natuur!

Wat als ik niet tevreden ben met mijn aankoop?

We verwachten natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren, mocht dit toch het geval zijn, dan kan je de producten binnen 14 dagen na aankoop retourneren.

Voor het ruilen of retourneren van je bestelling kan je hier het formulier invullen

Als wij het pakket ontvangen hebben, dan zullen we het product omruilen of het aankoopbedrag meteen terug overmaken.

Welke betaalwijzen hebben jullie?

Op dit moment bieden wij meerdere betaalmethoden aan, waaronder: iDeal, PayPal, Creditcard, MisterCash en Sofort. Bij elke betaalmethode wordt de bestelling pas verzonden als de betaling binnen is. Alle betaalmethoden zijn gratis te gebruiken bij ons!

Kan ik mijn bestelling ook volgen tijdens de verzending?

Zonnebrillen en riemen worden verzonden met de pakketpost. Bij verzending maken wij gebruik van de verzendservice MyParcel (Post NL) voor zendingen binnen Europa (m.u.v. Frankrijk). Wanneer wij de verzending aanmaken krijg je automatisch jouw track & trace code toegestuurd. Hiermee kan je de status van de verzending bekijken. Bestellingen die door de brievenbus kunnen, krijgen geen track & trace code en zijn dus niet te volgen.

Wat gebeurt er met het uiterlijk van het hout als het al enige tijd wordt gebruikt?

Door het gebruik van een dun laagje beschermende lak blijft het uiterlijk van het hout gewoon hetzelfde over tijd.

Hoe goed is mijn telefoon beschermd met een Time For Wood case?

Onze telefoon cases bieden een uitstekende bescherming tegen krassen en kleine stootjes.  Wij hebben na jarenlange ervaring speciaal gekozen voor  siliconen zijkanten, deze speciale soort rubber geeft de telefoon een betere bescherming dan onze vorige design van houten telefoon cases.

Let wel op, net zoals een normale telefoon case, zal onze houten case jouw telefoon niet beschermen tegen vallen van ongeveer 0.5 meter en hoger.

Is het mogelijk om met de houten case om nog alle functies en knoppen van de telefoon te gebruiken?

Ja, onze telefoon cases zijn speciaal ontworpen zodat alle knoppen en functies nog makkelijk te gebruiken zijn. Zo kan je met de case om gewoon jouw telefoon opladen, je headphones inpluggen of een foto maken.

Wordt de telefoon niet zwaar met een houten case om?

Wij gebruiken enkel houtsoorten die relatief weinig wegen, hierdoor blijft jouw telefoon makkelijk te gebruiken.

Hoe kies je het goede frame (gebaseerd op je gezichtsvorm)?

Globaal zijn er zeven verschillende ‘type’ gezicht te onderscheiden en elke vorm heeft verschillende eigenschappen die een rol kunnen spelen bij de keuze voor jouw ideale zonnebril! Uiteraard is dit slechts een advies en hoef je je hier niet aan te houden.

1. Langwerpig

Een langwerpige gezichtsvorm wordt gekenmerkt door de lengte en symmetrie, waarbij de jukbeenderen binnen de kaaklijn en het voorhoofd blijven. Voor deze gezichtsvorm adviseren we de volgende modellen: Yana/Runo, Caviuno (en elk ander Wayfarer model) en de Marangu

2. Diamantvormig

Deze gezichtsvorm komt niet veel voor. Een dergelijk gezicht heeft een smalle kaaklijn en voorhoofd met hoge en brede jukbeenderen. Bij dit type gezicht passen de volgende modellen zeer goed: Caviuno, Murielo, Oryzo (alle Wayfarer modellen) en de Marangu.

3. Vierkant

Een veel voorkomende gezichtsvorm is vierkant, deze vorm is herkenbaar aan een groter breed voorhoofd  met een vierkante kin en brede kaaklijn. Hierbij adviseren we de volgende modellen: Caleana, Zavilo, Yana/Runo.

4. Hartvormig

Deze gezichtsvorm loopt in de vorm van een omgekeerde triangel (zie 5), met een breed voorhoofd en brede jukbeenderen naar een smalle kin. In principe staan alle modellen goed bij deze gezichtsvorm.

5. Triangel

Deze gezichtsvorm is gemakkelijk te herkennen, met een brede kin en brede jukbeenderen naar een smaller voorhoofd. In principe staan alle modellen goed bij deze gezichtsvorm, maar met name de Caleana en Zavilo

6. Ovaal

Dit is een makkelijke gezichtsvorm voor het dragen van vrijwel alle zonnebrilmodellen. Het gezicht loopt in ovale vorm met een iets wijder voorhoofd ten opzichte van de kaak.

7. Rond

Dit is een veel voorkomende gezichtsvorm, waarbij een ronde kin en volle wangen zorgen voor een rond gezicht. Voor een dergelijk gezicht zijn alle wayfarer modellen geschikt, met name de small formaten: Erino Small, Murielo Small, Oryzo Small, Caviuno Small.

faces-dutch

Moet ik het hout nog beschermen?

De houten zonnebrillen zijn al beschermd door een heel dun laagje vernis. Hierdoor zijn de brillen beschermd tegen bijvoorbeeld zweet en spatwater, er is geen extra bescherming of behandeling nodig.

Blijven de houten zonnebrillen drijven?

Omdat ze van hout zijn, blijven de zonnebrillen inderdaad drijven! Toch adviseren we je om de brillen niet direct in het water te leggen omdat het na verloop van tijd het hout bij de scharnieren kan aantasten.

Hoe kan ik de zonnebril schoonhouden?

Om de lenzen schoon te maken, kan je het bijgeleverde lenzendoekje gebruiken met water of een speciaal geschikt product hiervoor. Voor het frame is verder geen bijzonder onderhoud nodig, dit is gewoon hout!

Wat houdt UV-400 bescherming van de glazen in?

Alle houten zonnebrillen zijn uitgerust met UV-400 beschermende glazen. UV-400 classificatie betekent dat 99% van alle UV-straling die bij zonlicht vrijkomt wordt tegengehouden.

Zit er garantie op de horloges?

Ja, we hebben zes maanden garantie op het hout en zelfs twee jaar op het uurwerk (buiten de batterijvervanging om, zie hieronder).

Is het mogelijk om de batterijen te verwisselen van de horloges?

Dit is zeker mogelijk. Het makkelijkst en veiligst is om het gewoon door een juwelier of horloge-verkoper te laten doen.

Is het horloge waterbestendig?

Het horloge is spatwaterdicht, wat wil zeggen dat een beetje regen en waterspatten geen kwaad kunnen. We raden wel aan om het horloge af te doen als je bijvoorbeeld gaat zwemmen. Doordat de horlogekast helemaal van hout is, kan het namelijk niet honderd procent waterdicht worden afgesloten.

Hoe weet ik of de maat van de houten monturen geschikt voor me is?

Hiervoor kun je het beste de maten van je huidige montuur opnemen (hoogte, breedte en lengte van de poten) en deze te vergelijken met de Time For Wood modellen.

 

Twijfel je nog steeds? Dan kunnen we op de volgende manieren helpen:

 

  • Je kan ons mailen op info@timeforwood.nl of bellen via +31108009860 (ma-vr, 10-17u)
  • Je kan een model bestellen, deze proberen en binnen 14 dagen retourneren, mocht deze toch niet bevallen.
  • Je kan gebruik maken van onze ‘Try-on service’. Je besteld dan drie modellen en je rekent er slechts één af. Je kan dan in alle rust de drie modellen passen, een keuze maken en kosteloos de twee (of drie) modellen retourneren.
Kan ik de lenzen aanpassen aan mijn persoonlijke sterkte?

Ja, hier zal jouw persoonlijke opticien je verder mee helpen. Zij zorgen dus voor de juiste lenzen en Time For Wood zorgt voor het montuur. De Finesso optische brillen worden standaard geleverd met dummy glazen. 

 

Let op: bij het kurken zonnebril model Sugho is het niet mogelijk om de lenzen te vervangen met een schroefsysteem.

Wat is er allemaal inclusief in de prijs van de Finesso?

De prijs is inclusief het houten montuur en dummy lenzen óf gepolariseerde UV-400 lenzen bij de zonnebril modellen. Voor de op maat gemaakte lenzen ga je langs de opticien.

Zit er garantie op de Finesso modellen?

Ja, alle modellen hebben een garantie van zes maanden op materiaal- en productiefouten.

Bij een val of andere onzorgvuldigheid vervalt de garantie.

Is het mogelijk om te ruilen of mijn geld terug te krijgen als ik niet tevreden ben?

Je hebt 1 maand de tijd om zonder opgaaf van redenen de bestelling te ruilen of te retourneren. Je kan de voorkeur simpelweg communiceren via info@timeforwood.nl.

Stuur uw product naar het volgende adres:

TFW Europe

Bijsterveldenlaan 28

5045 ZT Tilburg

Nederlands

Wat zijn de gebruiksadviezen voor de Finesso Line?

Hout is een natuurlijk materiaal waar we graag mee werken en wat ook een hoogwaardig en uniek resultaat geeft in onze houten brillen. Er zijn wel wat adviezen die we mee willen geven:

  • Stel de brillen niet bloot aan extreme hitte of water. De brillen zijn wel uitstekend waterbestendig tegen spattend water of bijvoorbeeld zweet.
  • Als je de bril niet op hebt, is het handig om de brillen op te bergen in de meegeleverde etui.
Wat zijn de algemene voorwaarden van Time For Wood?

Algemene Voorwaarden  Time For wood Europe

Inhoudsopgave:

Artikel   1 – Definities
Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 – Toepasselijkheid
Artikel   4 – Het aanbod
Artikel   5 – De overeenkomst
Artikel   6 – Herroepingsrecht
Artikel   7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel   8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel   9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Time For Wood Europe
Bijsterveldenlaan 28
5045 ZT Tilburg
Nederland

E-mailadres: info@timeforwood.nl
KvK-nummer: 67063616
Btw-identificatienummer: NL152217587B01

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van aflevering;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  11. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

 

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  3. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  4. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  5. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  6. die snel kunnen bederven of verouderen;
  7. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  8. voor losse kranten en tijdschriften;
  9. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  10. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  11. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  12. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  13. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

0