Houten zonnebrillen vanaf 2011

DE NATUUR ALS EINDELOZE INSPIRATIEBRON

Het is puur, het geeft rust en tegelijkertijd is het een
fascinerende plek waar continu iets gebeurt.

De natuur gaat altijd door, het is niet maakbaar, het ontstaat.
Dit is voelbaar in natuurlijke materialen zoals hout.

Time For Wood is open voor wat de natuur ons geeft.
Hout heeft karakter, het is uniek, elke nerf vertelt een verhaal.

Met onze lifestyle accessoires willen we jou dichterbij de natuur brengen…
Waar je ook bent, met Time For Wood draag je altijd een stukje uit de natuur met je mee.

EMBRACE URBAN NATURE

In onze ‘urban lifestyle’ brengt Time For Wood design
vanuit de natuur in een accessoire terug naar de stad.

Time For Wood verbindt je met de natuur. In ons merk maken we dit altijd voelbaar.
We streven ernaar om het verhaal achter het hout en het product te vertellen.

ELK PRODUCT IS UNIEK

Het bijzondere van werken met hout is dat bij elk stuk hout
de nerven anders liggen, dit maakt elk product compleet uniek.

De houtsoorten die wij gebruiken zijn erg licht,
een handgemaakte houten zonnebril weegt bijvoorbeeld maar 30 gram. Bekijk al onze zonnebrillen hier

GET A TIME FOR WOOD AND GIVE THE WORLD A TREE

Al onze producten zijn vervaardigd uit natuurlijke materialen, daarom willen wij wat teruggeven aan de natuur…

Om dit te bewerkstelligen, zijn wij een samenwerking gestart met de organisatie Trees For The Future. Zij planten deze bomen o.a. in Kameroen, de Filipijnen en Brazilië. Op dit moment hebben we al meer dan 7000 bomen geplant, help jij ons mee om de 10.000 te bereiken?

Wil jij meer informatie hebben over Trees For The Future? Ga dan naar www.trees.org

Van 2014 t/m 2016 meer dan 6000 bomen geplant
In 2017, al meer dan 1400 bomen geplant
over time for wood

Arthur

Country Manager Frankrijk

Rita

Country Manager Italië

Anouk

Graphisch Designer

Wouter

Mede-oprichter/eigenaar

Philip

Mede-oprichter/eigenaar

Katherina

Country Manager Duitsland

Onze ambassadeurs zijn mensen die begonnen zijn met niets en succesvol zijn geworden door in zichzelf te investeren. Wij kunnen het waarderen als mensen zichzelf onderscheiden van de menigte door middel van hun kwaliteiten. Op deze manier is Time For Wood ook begonnen: een origineel idee dat soortgelijke projecten voorbijstreeft door zijn unieke eigenschappen. Sporters, beroemdheden en reizigers hebben een soortgelijk verhaal en zijn officieel ambassadeur van Time For Wood geworden.

Nathaniel Seror

Slackliner

Holl & Rush

DJ duo

Anna Speller

Actrice

Dominga Valdes

Surfster

Jonas Handekyn

Windsurfer

Charline Got

Freeride skiester

We zoeken graag de samenwerking met andere merken en evenementen om elkaar te versterken! Hier zie je enkele mooie samenwerkingen en unieke evenementen waar we aan meegewerkt hebben.

DAK POP-UP PARK
DAK POP-UP PARK
DAK toverde in de zomer van 2016 een grijs en grauw dak van een parkeergarage om tot een groene oase in Rotterdam. Drie weken lang was dit dé plek om met een cocktail in de hand en de BBQ aan even te ontsnappen aan de drukte van de stad! Nice sunny partnership in 2016 with DAK which organised a funny pop up event on the last floor of a parking garage in the center of Rotterdam during 3 weeks.
INTO THE WOODS
INTO THE WOODS
Stel je een bos voor met tussen de bomen verscholen verschillende podia met de beste techno DJ's. Om de bezoekers met onze houten zonnebrillen te zien ronddwalen in het bos was iets om nooit meer te vergeten!
In 2017 heeft de bekende Franse arties Zest een speciaal design gemaakt voor een limited edtion telefoon case. Zest staat bekend om zijn abstracte werk en vele kleurencombinaties. Door het mixen van verschillende stijlen en technieken, verandert Zest het huidige veld van kunst en de traditie van graffiti.
LOMOGRAPHY
LOMOGRAPHY
Samen met het Oostenrijkse merk Lomograhpy hebben we een fotocontest uitgeschreven waarbij de deelnemers het gevoel van 'urban nature' moesten vastleggen op beeld. Dit leverde mooie verrassende beelden op van stukjes natuur in de stad!
LEMONAID
LEMONAID
Check out the tasty German beverages named LEMONAID with whom we did a collaboration for a give away. The purpose was to post a picture of the perfect moment to drink a delicious Lemonaid.
In samenwerking met BAPBAP, een Frans biermerk, zijn er scratch cards gemaakt waarmee het mogelijk was een Time For Wood telefoon case te winnen. Deze promotie was actief in vijf bekende barren in Parijs: L'Artisan du Burger, Forum des Halles, "La marelle" - brasserie, Au Fût et à mesure, Les Cent Kilos, Le Nid - Cocon Ludique.
0